Schwarzwald

2011.12.12. 15:31

Egy háromnapos kiránduláson vettem részt, főtémája a Fekete-erdő volt. Nem túl korai indulás, reggeli buszozás az egyetemhez. A sorszámom a 13-as volt, mint kiderült nem hozott balszerencsét. Elfoglaltuk a lehető legjobb helyet a buszon, és indultunk is Franciaországba. A buszon ismerkedős játék is volt. Aki ablak mellett ült, az maradt a helyén, aki belül, az 5 percenként vándorolt, és előrébb ült egyet. Tulajdonképpen ismertem mindenkit, de jó kis beszélgetések voltak. Jó ötlet volt.

Pár órás buszozás után megérkeztünk Strasbourgba. Kicsit esett az eső, de nem vette kedvünket, elmentünk a karácsonyi vásárba, és az ünnepi forgatagban hagytuk magunkat sodorni a tömeggel. Egy helyes kis francia kávézóban kötöttünk ki, almáspite és chapuccino. Az eső is elállt. Utolsó pillantás a hatalmas Domra, csokikóstolás és visszacsorgás a buszhoz. Mindenki felébredt a csípős hideg levegőtől és már amúgy is izgatottak voltunk a szállás miatt. Még egy órás buszozás után elértünk Freiburgba. Jugendherberge. A szállás festői környéken volt, 6szög alakú épületek, a szoba tökéletes, modern, kényelmes, tiszta. A reggeli. Svédasztalos, müzli és joghurt rengeteg, szendvicsnek való, lekvárok, friss üdítők,kávé,tea, meleg tej, minden! Reggeli után indulás Hausachba. Itt felszálltunk a Schwarzwaldbahn-ra. Gyönyörű helyeken, 800-900 méteres magasságokban vonatoztunk. Érkezés Wolfachba, ahol egy üvegfújó múzeumban voltunk. Naná, hogy ki kellett próbálnom. Kis showal egybe kötve én is fújtam egy vázát. Hát egy örök élmény marad az biztos. :)

Tribergbe vitt ezután az utunk. fekete-erdei Triberg közelében fekvő Triberg-vízesés a maga 163 méteres szintkülönbségével Németország egyik legnagyobb és legismertebb vízesése. Eredeti német nevében többesszám utal arra, hogy a vízesés több szakaszból áll: a Gutach-folyó több hatalmas gránitlépcsőn keresztül zuhan a Schönwald-fennsíkról a Triberg település kellős közepén nyíló, erdővel borított völgykatlanba. A tengerszint felett 856 - 872 m-en elhelyezkedő felső szakaszt három fő lépcső alkotja, ezt egy meredek patakmeder majd a hét lépcsőből álló főszakasz követi. Ez utóbbi a tengerszint felett 713 - 805 m-en fekszik. A vízesés teljes hossza kb. 230 m.

Visszaérkezés a szállásra, egy kis ejtőzés, felmelegedés. A vízesésnél,nem csak hogy vizesek lettünk, de még az eső is esett, így meg is áztunk. Rövid melegedő után közös séta a városban. Ismét kaptunk idegenvezetőt. Sötét volt és hideg, de kaptunk tőle forraltbort, és így jártuk a város nevezetes pontjait. 2 órás keringés után, este 9kor egy pizzázóban foglaltak nekünk asztalokat. Remek kiszolgálás, karácsonyi dekoráció, finom pizza. Az egyik kísérőnk pár percre mikulássá változott és meglepett minket egy kis ajándékcsokival. Ajándékról jut eszembe, napközbe kaptunk almát,csokit, mikulásfigurát, vajas perecet, nyalókát meg mindenfélét. Mondjuk úgy, hogy ennél jobb szervező csapatot el sem tudnék képzelni. Remekül kitaláltak mindent. Köszönet az IZ-nek (Internationales Zentrum - Trier). Hosszú beszélgetés és a pizza után hazaindultunk. Ismét másnap volt már,mire megint ágyba kerültünk, az a pár nap nem az alvásról szólt. ;)

Utolsó reggel gyors pakolás, rendrakás ismét egy remek reggeli, de az arcokon már bőven meglátszott a 2 nap fáradtsága. Kichekkolás és pakolás a buszba. Alig élt a társaság, de a tudat, hogy hova visz az utunk,kicsit mindenkit életben tartott. Sőt még az eső sem esett, egész jó idő volt.

Egy órás buszozás után a társaság elkezdett mozgolódni, a távolban már látszódtak a hullámvasutak, a nagy kerék és a bejárat táblája. Megérkeztünk az Europaparkba! A bejáratnál gyors fényképezkedés, csoportképek, stb. Aztán csak ennyit mondott a két vezetőnk, hogy "találkozunk 5kor, mindenki fusson amerre lát". Megindultunk a bejárat felé, és tátott szájjal forgolódtunk körbe a karácsonyi hangulatú kis városban. Utcák, terek, boltok,plázák, szökőkutak, folyók, hidak, és 3 vonat... felettünk. Naná, hogy az egyik legveszélyesebb hullámvasutat találtuk meg elsőre. Fogalmam sincs, hogy milyen magasan voltunk, de az biztos, hogy egy hang se jött ki a torkomon, annyira kapaszkodtam. Egy-két hasonló hajmeresztő élmény után megtaláltuk a kalóz-barlangot. Remek kis hajókon mentünk, a látvány csodálatos, a hangulat rendkívüli volt ( hozzáteszem, volt szerencsém Disneylandhez is, totál koppintás az egész, annyi különbséggel , hogy Mickey helyett egy szürke egér az embléma). Rengeteg érdekes dolgot kipróbáltunk még, a nagy keréken is voltunk. Nagyjából 7 órát voltunk bent, de a felét se láttuk az Europaparknak.

360° HD- látképhttp://www.europapark.de/kundenbereich/park/360-europa-park/index.html érdemes megkukkantani. :)

Hosszú buszozás után hazaértünk még éjfél előtt. Ennél jobb nem is lehetett volna. Rövid beszámoló ez egy olyan eseménydús és élményekkel teli kirándulásról, mint amilyen ez is volt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.