Saarburg

2012.07.23. 16:06

Lassan véget ér az Erasmus időszak, utolsó napokba még néhány kirándulást bezsúfoltunk. Triertől alig negyed órányi vonatút Saarburg. Nem túl nagy város, inkább falu, kicsivel több, mint 6000 fős lakossággal. De amilyen kicsi olyan sok látnivaló akad. A Saar-Hunsrück Nemzeti Park szélén fekszik, ahova felvonóval lehet felmenni. Először megnéztünk néhány templomot, például a Szent Laurentius Plébániatemplomot és a Vártemplomot. Meredek lépcsős ösvény vezetett fel a várhoz. Romok és egy torony. Nem sok látnivaló, de a kilátás annál jobb. saarburg1.png  Ezután mentünk el a vízeséshez. Hangulatos kis utcák, muskátlik és kávézók. A malomnál két múzeum is volt, külön a malomnak és a várostörténetnek is. Mivel a francia határ pár percre van, ezért a városban többnyire franciák élnek, vagy a német nyelvbe belekeveredett egy kis francia is.saarburg2.png  saarburg3.png

Pár órás séta után a Saar partján ücsörögtünk és néztük a hajókat. Csak szörnyülködtünk, hogy milyen messze és magasan volt a vár, ahová felmásztunk. Ezután újabb vonatozás, és átugrottunk Saarbrückenbe. Ebédre japán sülttészta szójacsírával és Bubble Tee-val. Ez a buborékos tea nagyon közkedvelt egész Németországban. 3 összetevőből áll, egy alap tea, egy ízesítés és a kis buborék gömböcskék, amik a szádban pukkannak szét. Részemről ez volt az első Bubble Tee, de az utolsó is. Saarbrückenben csak sétáltunk, hiszen amit lehetett még Októberben megnéztünk Tamival. :)

Korán kelés, és egy hosszú nap után nincs jobb dolog, mint elmenni a Záróbulira. Kétes hangulat. Van aki sír, van aki nevet. Egy év alatt nagy barátságok köttettek. Nekem is hiányozni fognak, de legalább van ingyen szállásom a világ minden táján. Készülget az útitervem Brazíliába, ahol a Natit szeretném meglátogatni. 10 hónap alatt napi szinten találkoztunk, nagyon fog nekem hiányozni. A záróbuli nagyon jól sikerült, sokan hozták el a zászlójukat, hogy aláírassák minél több emberrel. A karomra én is kaptam néhány kínai aláírást. Már csak ki kell deríteni, hogy mit jelentenek. :)

A bőröndöket leporoltam, készen állnak a pakolásra...*** https://www.youtube.com/watch?v=j09hpp3AxIE ***

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.