Vizsgaidőszak 1.

 2012.04.27. 17:15

Amikor beadtam a jelentkezésemet az Erasmus ösztöndíjra mindenki támogatott és biztatott, hogy menni fog és amúgy is az Erasmusosokkal minden tanár kedves és elnéző. 3-4 hónapnyi várakozás után végre leírhatom, hogy nincs így...

Kezdem az elején, a tanulmányaim. Hiszen mégis csak tanulni jöttem ide. Nyakamon a május, pécsi idő szerint a második félév végéhez közelednek a diákok. Nálam még csak most lett vége az elsőnek... Igen, sajnos 2 hónapos elcsúszás van a szemeszterek közt, ebből kifolyólag itt nem tavaszi és őszi, hanem nyári és téli szemeszter van.

Az első félévben nem sok tantárgyat vettem fel, gondoltam először belerázódom a mindennapokba, így egy heti 10 órás német nyelvkurzust, egy heti 4 órás angol kurzust és 3 térinformatikával kapcsolatos tárgyat vettem fel. A szakirányos tárgyaim első szemeszteres órák voltak, hiszen itt már elsős korban szakosodnak a diákok, direkt Térinformatikára. Így a tantárgyaim egy része már ismerős volt számomra.

Geoinformatik 1.: Elsős tantárgy, mégis összefoglalja a Pécsen 2 év alatt tanultakat plusz néhány újdonságot. A németek nem viccelnek, amit én 2 év alatt tanultam meg az informatikáról, azt itt bevezetésnek nevezik. Nem is csoda, hiszen a többi tantárgy nem piskóta.

Kartographische Informationsverarbeitung ( Térképi információfeldolgozás).: Szintén bevezető tantárgy, habár olyan módszerekről és technológiákról tanultam, amelyeket valószínűleg Pécsen ezután sem fogok. Meglepő, hogy ezen a szakirányon évfolyamonként nagyjából 250 diák van. Soknak tűnik, de a professor megnyugtatott mindenkit, hogy ebben van a jövő, és Németország elég geográfus, térinformatikus állást tart fent. Jó ezt hallani, de én Magyarországon lakom, viszont valószínű, hogy a jövőben tényleg nagy igény lesz a térinformatikához értőkre.

Raumdarstellung ( Térbeli ábrázolás).: Minden amit a 3D-s modellezésről és animációkról tudni kell. Ez volt a legnehezebb tantárgyam, hiszen korábban nem sok közöm volt hozzá. Ez az óra csak az elméleti alapokról szólt, a mostani félévben vettem fel a gyakorlatot. Azt kell, hogy mondjam, nincs jobb annál, ha egy ember élvezi azt amit tanul, amiben később szeretne elhelyezkedni. És emellett még hasznos is. :)

Felkészülés a vizsgára: Minden diák egyre törekszik. Megszerezni az előadások anyagát, amit a tanár leadott. 250 diák közül valakinek csak meg van, már csak meg kell találni azt az embert. 3 hónapos próbálkozás és barátkozás után rá kellett jönnöm, hogy a német diákok nem kedvelik az Erasmusosokat. Amint kiderült, hogy nem német vagyok kerültek. Nincs más hátra, a tanárhoz kell fordulni és bevetni az "Erasmusos kártyát". Egy német professort nem lehet leszólítani a folyosón vagy óra után odamenni hozzá. Erre való a fogadóóra. 4 héten keresztül jártam fogadóórákra. A tanárok vagy azt felelték, hogy nem segíthetnek vagy hogy ne aggódjak csak készüljek a vizsgára. Teljes kudarc. Honvágy. Mélypont. Egy valamire jó volt, gyakorolhattam a német nyelv hivatalos formáját élőben is. 

Egy hónapos könyvtárba járás, éjjel-nappal fordítás, szakszövegek és kutakodás után elérkezett a vizsgák ideje. Fokozta levertségemet, hogy a vizsgák egy napon voltak. Írásbeli vizsgák, szigorúan tesztes, rövid és hosszabb kifejtős kérdések illetve a híres Multiple Choice. 300 diák várja az előadó előtt, hogy beférjen és megmutathassa mit tanult. Csak a diákigazolványt ( Tunika) és egy tollat lehet bevinni. Bátorkodtam beszerezni 4 szótárt ( 2 nyelvű, 1 nyelvű, szinonima, helyesírás). Habár a vizsgán használhattam ezzel a figyelem központjába kerültem. A tanárok gyanakvóan néznek, a diákok méricskélnek és elejtenek néhány szúrós megjegyzést. Tőr a szívbe. A könnyezés határán egyenként 3 órás vizsga várt Rám. Jeleztem a tanárok felé e-mailben, élőben és még a vizsgán is, hogy előadásokon vettem részt, a hozzá tartozó gyakorlatokon nem. Azt mondták, hogy oldjam meg, a dolgozatra 3 órám van. Utolsónak maradtam a teremben, hiszen egy 30 oldalas nagyjából esszékből álló dolgozathoz, pláne németül idő kell. Azt hiszem ez volt a jelképes második nyelvvizsgám. Teljes bizonytalanság, várakozás 2 hónapig.

Eredményhírdetés: Habár jeleztem a tanárok felé, hogy szeretném 2 hónapnál előbb megtudni a vizsgáim eredményeit, tiltakoztak. Ez a rendszer, nincsenek kivételek, még akkor sem, ha engem határidők szorongatnak az Erasmusos papírok terén. A német vizsgám hál'Istennek kitűnőre sikerült, így felajánlották, hogy két szinttel feljebb kerülhetek a következő félévben. A februári vizsgák után, így április vége felé már összeszorul a gyomra az embernek, ha látja, hogy az iskolától jött levél. És igen, végre megérkezett. Bebizonyosodott, hogy muszáj magamban és a tudásomban bízni, akkor is, ha a környezetem tesz ez ellen. A vizsgáim eredménye 2-es, Gut. Azaz magyar jegyrendszer alapján 4-es, Jó. Nincs annál jobb érzés, ha a sok szenvedés megéri az árát. Van még miért tanulni és haladni előre.

Második szemeszter: Ez a második hét a suliban, messze van még a vége, vizsgaidőszak augusztusban. Sokkal bátrabban vettem fel ebben a félévben az óráimat. 8 db Térinformatikához kapcsolód tantárgy, mind-mind végzős tárgyak. Többek között 3D grafika, modellezés, légifelvétel-feldolgozás, weblap-szerkesztés, programozás, animáció készítés, 3DS Max, ArcPad, Épületgrafikák, berepülés, domborzatkészítés. Emellett persze a német kurzusok, plusz egy Phonetik des Deutschen ( Német kiejtéstan). Reggeltől estig előadások, gyakorlatok. Fárasztó, de már látom, hogy van hasznom abból, hogy itt vagyok. :)

 Kiselőadó

Modellező terem

Labor

Labor

Könyvtár épületei

Nagy előadó, AudiMax

A bejegyzés trackback címe:

https://lebecool.blog.hu/api/trackback/id/tr24476823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása